Saturday, November 20, 2010


Pemain Ragbi Malaysia Positif Ganja Di Sukan Komanwel



[postlink]https://lpdn28.blogspot.com/2010/11/pemain-ragbi-malaysia-positif-ganja-di.html[/postlink]
NEW DELHI 20 NOV : Seorang anggota pasukan ragbi Malaysia ke sukan Komanwel baru-baru ini didapati positif dadah yang diharamkan, kata seoarang pegawai kanan Persekutuan Sukan Komanwel (CGF)

Pemain terbabit, salah seorang anggota dalam pasukan ragbi tujuh sebelah Malaysia didapati positif ganja, dadah yang diharamkan oleh Agensi Anti Pengambilan Dadah Dunia (WADA).

"Ganja dijumpai dalam sampel ujian air kencingnya dan beliau telah disingkirkan dari sukan komanwel di Delhi," kata pegawai terbabit.

Penasihat Perubatan Kehormat kepada CGF, Tan Sri Dr Mani Jegathesan dilaporkan Bernama sebagai berkata perkara terbabit telah dirujuk kepada Badan Ragbi Antarabangsa (IRB).

Bagaimanapun, tambah beliau lagi pemain terbabit tidak mengambil bahagian dalam Sukan Asia yang sedang berlangsung di New Delhi.

Menurut laporan media sebelum ini, pemain terbabit telah menerima hasil keputusan ujian berkenaan dan juga tidak menggunakan haknya untuk mendapatkan ujian sampel ''B".

IRB, yang beribu pejabat di Ireland juga engggan memberi sebarang komen berhubung perkara berkenaan.

Seorang pegawai badan terbabit yang enggan dikenali dilaporkan sebagai berkata," proses berkenaan masih terbuka" dan pihaknya tidak boleh memberikan sebarang komen.

Pemain terbabit adalah atlit keenam yang didapati mengambil dadah yang terlarang ketika Sukan Komanwel ke-19 di Delhi Oktober lalu. - TVS News

0 comments:

Post a Comment

 

Bottom 1

Bottom 2

Bottom 3